Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

To, co i v článku chybí je definice tibetské vlajky. Je to symbol tibetské exilové vlády v Indii a současně symbol povstalců proti Číně r. 1959. Pokud stát uznává jednu Čínu a je to jeho dlouhodobá zahraniční politika, je nepřípustné aby tibetské vlajky byly umístěny na státních a státem podporovaných budovách; to jsou např. radnice, školy (kromě 100%soukromých), divadla (státem dotovaná), státní podniky, ale i částečně dotované atd.

Soukromě si může vlajkou mávat každý, je však otázkou proč? Dalajláma se vzdal politické činnosti a dokonce poděkoval Číňanům za zlepšení životní úrovně většiny Tibeťanů.

Stát je slaboch, že tuto otázku neřeší; a m.j. tolik kritizovaní policajti, kteří požadovali na určitých budovách, pokud byly státní, sundání vlajek, byli v právu.

6 10
možnosti
MK

Vidím, že u mínusářů argumenty chybí, zbyl jen laciný tibetský sentiment, ale realita žádná; tak něco na úrovni průšviháře Hermana!

0 0
možnosti
RH

Vy si odporujete, ale to už je taková vaše tradice. Tvrdíte, že občané Krymu měli právo vyhlásit samostatnost, ale zároveň tvrdíte, že byli bez práv jako Tibeťané.

10 0
možnosti
LW

L49e47o 59W77o53l88f

5. 3. 2017 15:18

Proboha, proč by lidé nemohli vyjádřit sympatie ke komunisticky znevolenému národu? Zvláště pak v souvislosti s tím, že ji kdysi vyjadřovali nám?

12 4
možnosti
Foto

Radnice jsou lidé? O tom totiž autor píše.

5 4
možnosti
RH

Neexistuje žádný důvod, proč by nemohli mít Tibeťané jako specifická kultura nějakou minimální kulturní a politickou autonomii. Úmyslné podporování čínsko-tibetských manželství je nechutné sociální inženýrství.

9 2
možnosti
Foto

A jakou politickou autonomii měl Krym? Teoreticky asi ano, prakticky žádnou.

A co asi tak žádal Východ Ukrajiny na Kyjevu předtím, než povstal?

Neměříte náhodou dvojím metrem, pane Horáčku?

3 7
možnosti
Foto

Protože se to zavedlo za prezidenta Václava Havla. Kdy jsme cítili s malým státem, který je obsazený mnohem větším státem, určitou solidaritu. Zvláště když jsme taky malým státem, o kterém v minulosti rozhodovali ti větší. Takže vlastně emocionálně jsme se do těch chudáků okupovaných vcítili. Velkou propagaci tomu dělal a stále dělá dalajláma, který cestuje po světě, a mluví o tom v určitém duchu.

Názory, že se to dá nahlížet i trochu jinak, se objevují až v poslední době.

7 3
možnosti
RH

Samozřejmě tradiční bolševické argumenty. Otrokářská společnost byla v minulosti úplně všude. Že byla v Tibetu není žádné plus, ale to neznamená, že si ten národ nezaslouží vlastní kulturu a politické sebeurčení. Bylo by dobré vidět okupaci v kontextu toho, že komunistická Čína, která podle autora přinesla nějakou lepší kulturu v té době realizovala tzv. Velký skok, který odneslo zcela netmářsky a pokrokově smrt hladem pro několik desítek milionů lidí. Rv

10 7
možnosti
Foto

Zajímavé, že Tibet byl historickou součástí Číny.a když v roce 1913 vyhlásil Tibet nezávislost, tak jej neuznal téměř žádný stát, protože to bylo v rozporu s dohodou, kterou několik let předtím podepsali zástupci Číny, Ruska, Velké Británie a Tibetu, že Tibet je součástí Číny.

A až do obsazení Tibetu Čínou v roce 1950 panoval v Tibetu tuhý otrokářský režim, kde občané Tibetu byli v horším postavení než nevolníci ve středověku v Evropě.

9 3
možnosti
Foto

Zajímavé, jak naši politikové mají zálibu ve vyvěšování vlajek totalitních států.

Dříve vlajky SSSR, nyní otrokářského Tibetu a Banderovské Ukrajiny.

6 9
možnosti
RH

To tvrdí zastánce kágébáků a čínských bolševiků. ;-D Tibetská společnost byla zastaralá a tradiční, totalitarismus tam přinesli až čínští komunisté...

11 4
možnosti
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3411x
Jsem ortodoxní mánička, která má stále ještě své zuby. Mám svůj pohled na dění okolo nás, čímž rozčiluju střídavě pravičáky a levičáky. Nyní, snad jen přechodně, už jen příležitostný muzikant.

Seznam rubrik